duminică, 6 decembrie 2009

DEVA , orasul meu !

    Cred ca majoritatea oamenilor sunt mandri de locurile lor natale, de locurile in care traiesc. Asa si eu sunt mandra ca sunt deveanca! Aici in Deva m-am nascut, am copilarit , mi-am crescut cei doi baieti, am invatat sa infrunt viata la inceput cu lipsuri si greutati apoi cu multumirea sufleteasca ca am reusit sa realizez ceva. De multe ori ne dorim si visam la un concediu pe cine stie unde , dar uitam sa vedem frumusetile locului in care traim, frumuseti care ni se par obisnuite, normale pentru ca le vedem si trecem pe langa ele zi de zi.
     Prima atestare documentara a Devei dateaza din 1269,cand localitatea a devenit cunoscuta datorita cetatii ( Castrum Deva ). Cetatea Devei, simbolul orasului se inalta pe un deal de origine vulcanica la 371 metri fata de nivelul marii, dominand regiunile inconjuratoare. In 1444 ,Iancu de Hunedoara a devenit proprietarul cetatii facand si restaurari majore. In secolul XVI cetatea era si inchisoare aici fiind intemnitat fondatorul bisericii unitariene ,umanistul David Ferencz. In anul 1848 , in urma exploziei depozitului de munitii, zidurile cetatii Deva sunt aruncate in aer, ele ramanand in ruina de atunci.In 1988 Dealul Cetatii a fost declarat rezervatie naturala. Unii spun ca numele orasului Deva are urmatoarele explicatii : fie este o forma derivata din "dava", cuvantul dacic pt cetate, sau din sumeriana ,unde deva inseamna "locul sacru".

 

  
      In anul 2005  s-a construit o telecabina care usureaza accesul pe cetate si care iti ofera un peisaj de neuitatiar acum este in constructie Complexul Aqua Land,agrement si bazine de inot. Ca si frumuseti ale orasului  sunt si
Casa de Cultura "Dragan Muntean"



Cladirea Prefecturii
 
"Deva Mall" care s-a finalizat anul trecut 



 Sau cele 8 sensuri giratorii

              Daca ai si timp liber poti lua autobuzul si cu 4 lei te duci in orasul invecinat Hunedoara  si poti vizita Castelul Corvinilor, care este cel mai important monument de arhitectura gotica laica din Transilvania.


      Asadar  suntem inconjurati de frumos, important e sa avem timp sa il observam.           



Un comentariu:

Ninulescu spunea...

Si eu vreau la DEVA :( !