duminică, 10 ianuarie 2010

...In lipsa de inspiratie...

    In ultimele zile m-am tot gandit ce sa mai scriu pe blog, dar parca sunt lovita de o lipsa de inspiratie. A mai trecut o saptamana de munca si a venit mult asteptatul weekend. Ieri am facut curatenie generala in bucatarie , am smotruit tot ce se putea smotruii si am gatit cate ceva , asa ca pt un mini-pachet pt baiatul din Timisoara. Printre altele, una din supele preferate ale copiilor mei este supa de mazare verde (a NU se citi "fasole") pe care atunci cand erau mici o numeau "zama de mingiutze" Merita  incercata pt ca se prepara foarte repede si este foarte buna. Pe vremea asta eu folosesc mazare verde congelata Clever, xare fierbe foarte bine si costa doar 2 lei si-un pic punga de 400 grame.
     Intr-o oala se calesc putin cam 2 morcovi taiati marunt peste care se adauga mazarea {proaspata, sau din conserva scursa de apa, sau congelata), se mai lasa un minut la calit apoi se adauga 1 lingura de faina alba se amesteca cu lingura de lemn si se adauga apa. Se lasa sa fiarba pana se inmoaie mazarea si morcovii, se potriveste de sare iar la sfarsit se adauga smantana si neaparat patrunjel verde tocat marunt. Si gata..


.     Si daca tot am gatat cu supa  trebuia sa fac si pt acasa un felu' 2 asa mai de duminca si cu un buget mai restrans Am cumparat o punga de ficat de pui necongelat , cu 7 lei , din care am folosit cam 2/3, fiind singura imi ajunge pt 2 zile. Si am facut asa : am tocat o ceapa si am calit-o in ulei , am pus putina boia de ardei, apoi am pus ficatul de pui  spalat si scurs in strecuratoare, am adaugat apa ca pt tocanita , sare, si l-am lasat sa fiarba.  Intr-un castronel separat  am amestecat 2 linguri de faina alba cu piper dupa gust, patrunjel verde tocat marunt si smantana- trebuie sa fie ca o pasta mai subtire- se mai poate pune si putin lapte sau apa. Cand a fost fiert ficatul din tocanita am adaugat amestecul din castron si am mai lasat sa dea un clocot, amestecand. In loc de ficat de pui se pot folosi ciuperci sau carne de pui. Si daca faceti si o mamaliguta ,langa , este excelent.

2 comentarii:

Lucia spunea...

Trebuie să fie gustos!
În plus cunosc produsele "clever", îmi place să fac cumpărături la "Billa" şi îmi place cum gândeşti. :*

Tasha spunea...

Bravo!!!maine fac mamaliguta,bine ca mi-ai amintit,am fost plecata la Viena o luna si ceva de zile si inca n-am apucat sa fac asta acasa...:)