joi, 1 aprilie 2010

Zile pline

Asa ca in fiecere casa de crestin acum inainte de Pasti si pentru mine urmeaza zile pline (dar fericite :)) ). de nu-mi vad capul de treburi ,mai ales ca maine in Vinerea Mare lucrez. Si azi am decis sa ma ocup de prajituri. Si cum pe vremea asta incep sa apara studentii pt vacanta de Pasti si eu imi astept azi baiatul cel mic sa vina de la Timisoara , cel mare avand si servici apare doar sambata dimineata M-am tot gandit ce sa gatesc sa fie si pt astazi si pt maine ca in Vinerea Mare majoritatea tinem post si cei ce nu reusim sa tinem post negru trebuie sa mancam ceva ,mai ales ca vine si baiatul. Si asa de ieri m-am hotarat pentru "vestita" fasole uscata, care e o mancare si pt cei cu stare si pt cei mai amarati ! Vestita, pt ca pe vremea cand erau copii mici si nu prea aveam tot timpul carne de o duceam si noi mai greu ( "de la lingura" ) o gateam destul de des si mama mea ma tot intreba cum putem manca fasole fara carne , pana cand odata am mers sa-mi vizitez o verisoara la spital si mi-a spus ca atunci cand ma mai duc sa nu-i duc altceva decat o portie de fasole din aia de care mancam noi pt ca mama mea a zis ca le place tare copiilor !
Si asa aseara am inmuiat fasolea in apa rece pt ca sa se umfle si sa fiarba repede. Azi am pus-o sa fiarba si dupa ce bobul a fost fiert am strecurat-o de apa si am lasat-o la racit. Apoi se taie marunt o jumate de ceapa si vreo trei catei de usturoi care se  calesc putin in ulei, se adauga peste un varf de cutit de boia (dulce) ,apoi o lingura de faina alba se amesteca cu lingura de lemn, apoi se adauga boabele de fasole fiarta, se mai amesteca si se pune apa dar cu grija sa nu iasa prea subtire.Se mai adauga o foaie de dafin, sare ,putin piper,si daca este o bucatica de ardei rosu taiat sau gogosar macinat pus pt iarna . Se lasa sa fiarba   , amestecand si  avand grija sa nu se prinda.pana ce se ingroasa si  se patrund ceapa si usturoiul si gata. E foarte gustoasa . Si pt ca tot e sezonul si e plina piata de el (ulei) merge foarte bine cu niste varza acra stropita cu ulei de dovleac
Si ca sa gaseasca si "puiu lu' mama " ceva mai bun ca tot nu l-am vazut de vreo luna jumate am facut pt astazi si cateva snitele din piept de pui.
Iar acum fug inapoi la prajituri... Spor la lucru gospodinelor !

4 comentarii:

Anonim spunea...

Spor la lucru:D
Azi mi-a facut mama ''spanac din urzici'' :D

Anonim spunea...

Sarbatori fericite si o primavara cat mai frumoasa, multa sanatate si liniste!

marcu spunea...

SARBATORI FERICITE!

Anonim spunea...

Spor la prajiturit si Paste fericit!