sâmbătă, 19 iunie 2010

Sarmalute in oala de lut

Pentru prima data azi am inaugurat oala de lut pe care am cumparat-o special pt sarmale. Sincer am cam tremurat putin ca va crapa si-mi voi aduna sarmalele cu lingura de prin cuptor , dar totul a iesit perfect . Am lasat oala de aseara pana azi cu apa rece in ea si dupa ce am impletit sarmalele am inceput asezarea lor in oala.Le-am facut cu varza murata, de obicei impletesc vreo doua sarmale si in frunza de hrean (oparita) dar azi ploua prea tare si nu am putut merge in gradina, am mancat asa prin Moldova si sunt foarte bune, primesc un gust deosebit.  Prima data niste varza tocata pe fundul oalei, cu cateva costite afumate ca sa aiba gust bun , putin marar, cimbru, o foaie mica de dafin si foarte foarte (!) putin rozmarin- uscat, din comert.
Apoi am asezat sarmalele iar deasupra am pus iarasi varza tocata
Am pus apa peste ele , le-am pus capacul si le-am pus in cuptorul rece ( de frica sa nu plesneasca oala) care s-a incalzit deodata cu oala de lut.
Le-am lasat asa cu capac pana ce m-am gandit eu ca sunt fierte ,apoi am indepartat capacul si le-am lasat si asa.
Cand am vazut ca sunt destul de rumenite pe deasupra si au o culoare frumoasa le-am scos din cuptor si gata
In orice caz au un miros de-ti muta nasul si cred ca sunt si bune - :)) abia astept sa se mai raceasca ! Acu' trec repede la capitolul prajitura...


19 iunie 2010

Un comentariu:

Anonim spunea...

uauuuuuuu....nu mai vin la tine in blog cand gatesti...ma omori de pofta!Ce bine arata sarmalele astea si explicatiile cu oala sunt extrem de bune....