marți, 24 august 2010

Asigurarea casei


In timp, pe strada mea au fost cateva incendii,care mi-au dat de gandit. Unul din ele a fost aproape vis-a-vis de mine cand a explodat o casa mare din cauza gazului, acela m-a marcat cel mai tare si de era cu o casa mai jos se darama si casa mea. Oricum atunci am avut tigla de pe casa adunata si toate ferestrele sparte.
Si de atunci chiar daca aveam buget mic mi s-a pus pata sa-mi asigur locuinta, mai ales ca are vreo 60 de ani de cand e construita.Am reusit doar luna trecuta sa-mi inchei asigurare Am fost la o firma de asigurari pe care o consider eu mai serioasa, mi s-a prezentat o oferta si am ramas sa ma gandesc o saptamana pana ce luam salarul. Principalele riscuri pe care le consideram eu primordiale erau cutremur si incendii. Si asigurarea mea facultativa cuprindea si astea ,pe langa inundatii-care nu e cazul ca eu stau in panta, si alunecari de teren, care iarasi nu se pun la socoteala in zona noastra, plus cateva bunuri asigurate.Si totul costa 400 lei pe an platibil in 4 rate trimestriale.Mi s-a parut cam mult dar am zis pana la urma "da", iaca 100 lei odata la trei luni oi face eu cumva. Dar surpriza a fost cand m-am dus sa platesc prima rata si sa semnez contractul...Era prin 22 iulie si intrase LEGEA asigurarilor obligatorii care costa 20 de euro si cuprinde :Cutremur, inundatii si alunecari de teren , deci incendii- NU. Si atunci fraierul  de roman daca vrea sa fie protejat tre sa-si faca o asigurare facultativa care cuprinde si incendii..Dar SOC  - nu poti sa-ti faci asgurare facultativa decat daca iti faci si din aia obligatorie , deci pe linga cei 400 lei a trebuit sa dau si 20 euro (asta se plateste toasta odata) pe an..
SAi cei care au avut pana acu asigurare facultativa, cand le expira va trebuii sa-si faca si ei doua, asta in caz ca nu schimba aia din parlament legea.Si asa daca vrei sa-ti protejezi loicuinta esti obligat sa platesti de doua ori, ca statul iti ia banii dar nu asigura toste riscurile...Probabil ca tot firmele de asigurari vor avea de pierdut ca omul de rand se va gandi de doua ori inainte de a face pasul...
Stau si ma intreb de ce nu pot da parlamentarii aia o lege ca-lumea, adica in folosul cetateanului. Au asteptat sa ii votam sa fie platiti cu bani grei din munca noastra in timp ce multi dorm dar ceva bun nu sunt in stare sa faca.

Niciun comentariu: