miercuri, 15 august 2012

Amintiri din vacanta

Prietenii mei stau in orasul Lubartow, un oras mai mic situat la vreo 3 ore de mers cu masina din Varsovia, M-au primit extraordinar si prima seara am fost asteptata cu vestitii pierogi traditionali -cu carne iar altii cu branza care seamana cumva cu coltunasii de la noi , doar ca sunt mult mai bombati.
In fiecare zi am vizitat alt oras iar seara ajungeam acasa rupti de oboseala si ne apucam sa descarcam pozele . Si acum imi aduc cu drag aminte de acele zile extraordinare . De inceput a fost Lubartow.


 Aici am mancat cebularz, ceva specific orasului Lubartow , foarte bun :D

Apoi spre dupamasa cand ni s-a facut foame , mi s-a spus ca mergem dupa peste la lac ca e mai ieftin, iar eu sincer am crezut ca mergem la pescuit :D ( La engleza mea... ) Si dupa 10 min de mers cu masina am ajuns la lac la Firlej unde am mancat peste... Am zis ca doua zile nu mai mananc nimic...

 Asta era bucata mea...

Apoi a urmat Palatul Zamosc.


 In alta zi, orasul Zamosc


Aici am fost si la Zoo

Alta data am fost la Lublin, un fel de resdinta de judet la 25 km de Lubartow In Polonia majoritatea oraselor mari au o parte reconstruita ca inainte de razboi - Old Town si o parte  - orasul nou, cu blocuri, etc



A urmat o localitate montana , Kazimierz , unde chiar daca nu exista industrie si agricultura, turismul se afla la cel mai inalt nivel , localnicii inventand si o paine specifica locului numita Kogut (cocos) care se vinde foarte bine



 La intoarcere ne-am intalnit cu dansul in camp, aici fiind semnalizat un restaurant

In Varsovia am ajuns pe 1 august , cand poporul sarbatoreste eliberarea de sub fascism,  cu o juma' de zi inainte de a pleca eu cu avionul si am reusit sa vizitam cateva locuri


 In fata la Palatul Prezidential din Varsovia. (...wow...)

 Acestea sunt doar cateva din multimea de fotografii  pe care le-am facut, sunt clipe si oameni pe care ii voi pastra in inima toata viata , a fost ceva de vis ! Am invatat ca poporul polonez apreciaza foarte mult binele, turismul si ceea ce m-a fermecat pe mine ... copacii , verdele. Casa e pusa in mijlocul curtii  de jur imprejurul ei este un trotuar ingust de dale , beton nu este , iar restul e verdeee , iarba si buruieni dar sunt tunse... si dau tare bine si pomi.... Soferii parca nu se grabesc ... niciodata nu am auzit claxonand, nu am vazut sa calce unul linia continua si nici sa injure... Femeia nu e sclava in bucatarie , totul se face "together" si e minunat

 Casa vecinilor , prima priveliste dimineata



Niciun comentariu: