vineri, 5 noiembrie 2010

Dovleacul - un dulce sanatos

 Intr-o seara am nimerit la tv o emisiune ceva de genul sa mancam sanatos unde , printre altele ,s-a vorbit si despre dovleacAm devenit atenta si am invatat cateva lucruri. Pe mine m-a frapat faptul ca se vorbea despre  ceva  pe care-l vad foarte des la piata ,ceva banal - cu 2 lei kg , ce nu mi s-a   parut atat de important. si pe care l-am cam ignorat. 

Dovleacul este bogat in potasiu zinc, anti-oxidanti, precum beta-caroten, vitamina A si C  este anti-cancerigen si este folosit si in tulburari hormonale , ale menopauzei,in boli ale rinchilor, contra parazitilor intestinali , regleaza colesterolul (cu conditia sa nu i se adauge prea multe oua si  zahar ) si protejeaza inima si multe altele Se consuma crud , in salate, in placinta sau copt. Pe vremea cand eram copil bunica mea facea o placinta cu dovleac foarte buna , un fel de strudel, ea ii spunea "retes", am incercat si eu , dar degeaba, gustul acela nu l-am mai intalnit niciodata

Dovleacul copt este bun de consumat si in curele de slabire pt ca are calorii putine si e foarte bogat in fibre.si este foarte bun si fara zahar

 Se  pot  prepara si diferite masti pt fata si s-a constatat ca pielea devine mai hidratata, fina si delicata. Dovleacul contine vitamina A care face tenul fin, vitamina C care este un antioxidant benefic pentru piele si o cantitate mare de zinc care reduce iritatiile.

 In orice caz , de cand am vazut emisiunea asta am inceput sa  consum mai des acest deliciu pe care ni-l ofera natura , fiind si la in pret destul de rezonabil

Niciun comentariu: