marți, 9 octombrie 2012

Ghiveci pentru iarna

     Sambata care a trecut am terminat si ultimele conserve pt iarna , acum chiar daca as vrea  sa mai pun ceva nu mai am borcane goale . Nu as fi crezut niciodata ca le voi umple pe toate... :) Acum am pus - ghiveci pt iarna , desi anul trecut cand am primit reteta  am fost cam sceptica in privinta lui dar a fost foarte bun si a prins tare bine . De fapt iarna cand desfaci un borcan trebuie sa adaugi doar orezul fiert si inca putina sare.
      Ingredientele folosite sunt : 6 vinete, 20 de gogosari, 5-6 cepe , un litru de ulei , 0,5 l suc de rosii facut acasa ( sau Frutia , la cutie). putina sare , boabe de piper , frunze de patrunjel si frunze de telina.

    Ceapa se taie fideluta , gogosarii se taie in 4 sau in 6 iar vinetele se spala se sterg , se taie rondele de 1 cm grosime cu coaja cu tot, nu se curata .
    Apoi  fiecare felie de vanata se prajeste in tigaia cu ulei incins pe ambele parti (  Se consuma cam jumatate din litrul de ulei  )

  Intr-un vas mai mare se pune uleiul ce a ramas  pe foc si cand este incins se adauga ceapa  lasand sa se inmoaie putin si mestecand , apoi gogosarii , se lasa si cu acestia sa se inmoaie si ei si apoi feliile de vinete iar apoi se adauga sucul de rosii , boabele de piper si sarea . Se lasa sa fiarba bine pana ce iasa uleiul la suprafata si toate ingredientele sunt fierte. La sfarsit se adauga frunzele taiate marunt.
 Cand e gata se pune fierbinte in borcane de 800 sau daca familia e mai mica merg si alea de 400 ml. Eu pun pe fiecare borcan dupa ce il umplu 1/2 aspirina simpla sparta, procedez la fel si la compoturi  si la zacusca si imi stau foarte bine.Apoi se pun borcanele la dunst si se lasa 40 de minute de cand incepe sa fiarba apa  . Dupa , eu le-am mai pus si in paturi iar dupa racire   se pun in camara.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ohooo , ce bunataturi!